Popular

Perutusan Nuzul Quran 1439H / 2018M


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Bismillahirrahmanirrahim,

Wassolatu Wassalam 'ala Rasulillah wa 'ala Aalihi wa Sahbihi ajma'inn

1. Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan rahmat dan izinNya, kita masih lagi diberi kesempatan untuk bersama-sama berada di dalam bulan Ramadhan Al-mubarak. Seterusnya, tanggal 17 Ramadhan pada setiap tahun umat Islam di Malaysia akan menyambut salah satu peristiwa penting yang berlaku di dalam bulan Ramadhan iaitu peristiwa ''Nuzul Al Quran''

2. Penurunan wahyu terakhir, iaitu Al-Quran Al-Karim merupakan bukti kasih sayang Allah S.W.T kepada makhluk ciptaanNya agar mereka mempunyai panduan dan neraca yang terbaik dalam mengatur kehidupan. Allah S.W.T telah berfirman di dalam Surah Al-Baqarah ayat ke 185 yang bermaksud:

''(masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan ramadan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah''

3. Oleh itu, marilah kita bersama menghiasi Ramadhan pada kali ini dengan bertalaqqi, bertadarrus, mentadabbur serta mengambil manfaat dan pendoman sebanyaknya dari Kalam Suci ini. Jadikanlah bulan yang penuh keberkatan ini sebagai bulan untuk kita memaknai hidup dengan Al-Quran.

4. Sebelum berakhir saya ingin memaklumkan kepada tuan / puan yang membaca teks saya dan berminat untuk bertanyakan tentang mengenai harga pakej untuk bercuti ke Pulau Tioman, bolehlah menghubungi saya menerusi Facebook rasmi saya dan instagram saya.

Facebook page:
1. Wan Pulau Tioman
2. Pakej Pulau Tioman (original)

Instagram:
1. pakejpulautiomanoriginal

Email:
1. wanpulautioman@gmail.com
2. tiomanwan@gmail.com

Website / blog
1. www.wanpulautioman.my
2. www.wanpulautioman.com
3. www.wantioman2u.com
4. www.percutianpulautioman.blogspot.my
5. www.pakejpulautioman2018.blogspot.my
6. www.resortpulautioman.blogspot.com
7. www.malaysiapulautioman.blogspot.com
8. www.wanpulautiomanagency.blogspot.com

5.  Akhir kata, daripada saya abang Wan Pulau Tioman selaku pengendali pakej ke Pulau Tioman semoga kita terus dikurniakan kesihatan dan taufiq untuk menghidupkan siang dan malam di bulan Ramadhan yang berbaki untuk tahun ini serta mengulanginya dalam tahun-tahun yang mendatang. Saya mendoakan agar keberkatan Nuzul Al-Quran ini juga menyatukan hati kita semua untuk menjadi ummah yang terbaik.

Sekian,
Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


Yang Ikhlas Berkhidmat,
Abang Wan






Previous
Next Post »

Maps To Tg. Gemok Jetty

Thank You For Visiting